Sunday, December 5, 2010

Ангийн ажлын төлөвлөгөө


  Àíãèéí àæëûí òºëºâëºãºº
Àíãè óäèðäñàí áàãø äààñàí àíãèéí ñóðàã÷äûí íèéãýìøèõ¿éí ÷àäàìæóóäûã ýçýìø¿¿ëýõ, äýýøë¿¿ëýõèéí òóëä îëîí òºðëèéí àæëûã çîõèîí áàéãóóëäàã. Õ¿¿õýä îéð äîòíû õ¿ì¿¿ñ, íàéç íºõºäòýé㺺 õàðüöàõ, õàìòðàí àæèëëàõ ÿâöàä òºëºâøäºã. Èéìä õ¿¿õäèéí íèéãýìøèõ¿éä íàéç íºõºä íºõºðëºë ÷óõàë ¿¿ðãèéã ã¿éöýòãýíý. Áîëîâñðîë øèíæëýõ óõààíû ñàéäûí 2003 îíû 339 äóãààð òóøààëûí íýãä¿ãýýð õàâñðàëòàíä àíãè óäèðäñàí áàãøèéí àæëûí ÷èã ¿¿ðýãèéã òóñãàæ ºãñºí áàéäàã. Ýíýõ¿¿ àæëûí ÷èã ¿¿ðãèéí õ¿ðýýíä àíãè óäèðäñàí áàãø:
1. Ñóðàã÷äûí ñóðàõ ¿éëòýé õîëáîîòîé õ¿÷èí ç¿éëèéã ñóäëàí îíîøëîõ, ñóðàõ ñóðãàõ ¿éë àæèëëàãààã äýìæèõ
2. Õ¿¿õäèéã õºãæ¿¿ëæ òºëºâø¿¿ëýõýä ÷èãëýñýí õè÷ýýëýýñ ãàäóóðõ ñóðãàëòûã äýìæèõ, çîõèîí áàéãóóëàõ, ¿¿íä õ¿¿õäèéí îðîëöîîã íýìýãä¿¿ëýõ
3. Ýìçýã á¿ëãèéí áîëîí òóñëàìæ øààðäëàãàòàé á¿ëãèéã òîãòîîõ, õàëàìæ, õàìãààëëûí ¿éë àæèëëàãààã òºëºâëºí ÿâóóëàõ
4. Àíãèéí ñóðàã÷äûí ñóðàõ õºãæèõ áîëîìæèéã äýìæèõ ÷èãëýëýýð õàìòðàí àæèëëàõ íººöèéã òîãòîîõ õàìòûí àæèëëàãààã ºðãºæ¿¿ëýõýä ÷èãëýãäñýí ¿éë àæèëëàãààã çîõèîí áàéãóóëíà.
Ýäãýýð àæëóóäûã çîõèîí áàéãóóëàõûí òóëä áàãø àíãèéí àæëûí òºëºâëºãºº áîëîâñðóóëäàã. Àíãèéí àæëûí òºëºâëºãººã õèéõýä àíãè óäèðäñàí áàãø çàðèì íýã ç¿éëñèéã çàéëøã¿é õèéñýí áàéõ øààðäëàãàòàé áàéäàã. Òóõàéëáàë àíãè óäèðäñàí áàãø íü
-       Àíãè õàìò îëíûã ñóäàëæ тºлºвшлийн т¿вшинг тоãòооно.
-       Àíãèéí ñóðàã÷äààñ àñóóëãà àâàõ, ÿðèëöëàãà õèéõ àðãààð òýäíèé áèå áÿëäðûí õºãæèë, ¸ñ ñóðòàõóóíû òºëºâøèë, çàí ¿éë, ýðýëò õýðýãöýý, ñîíèðõîë, îíöëîã çýðãèéã ñóäàëíà
-       Àíãèéí сурагчдын сурлагын байдлыг судлан д¿н шинжилгээ хийнэ
-       Àíãèä çîõèîãäîõ àæëûí òàëààð ýöýã ýõ áîëîí ñóðàã÷äààñ ñàíàë àñóóëãà àâíà
-       Сургуулийн тухайн хичээлийн жилд хийх ажлын ерºнхий тºлºвлºгººтэй танилцаж, т¿¿нээс ангийн ажлын тºлºвлºгººнд тусгах з¿йлийг ялгаж авна.

Ангийн ажлын тºëºâëºãºº дараахи ¿íäñýí 4 чиглэлтэй áайж болно. Эдгээр нь,
1. Зîхèон байгóóлалтын ажил
Äаасаí ангийн ñурагчдын дэлгэрэнг¿й б¿ртгэл хºтлºõ, аíгийн хурал хийж уäирäах б¿рэлдэх¿¿ниéã сонгох, сурагчäын хэрэгцээг судлах ажëûí õýñýã á¿ðä¿¿ëýõ, сурагчäаас санал асуулга аваõ, ангийн хºгжлийн тулгамäсан àсуудлыг èëð¿¿ëýõ, ангид тогтсоí уламжлалûã òîäïðóóëàõ, ангийн ажлын тºëºâëºãºº хийж хэлэлцэх зэрэг тусна.
2. Сóðãàëò, õè÷ýýëòýé õîëáîîòîé àæèë
Ñураãчдын сурлагын амжилт, сурах арга барил, чадâарыг дээшл¿¿лэх, ñóðàã÷äûã èäýâõæ¿¿ëýõ, тэäэнд амжилòòàé сурах тодорхой арга барил эзýмш¿¿ëýõ, сурлагаар хоцроõоос урьдчилаí сэргийëýõ арга хэмжýý, сурëàãààð õîöîðñîí сурагчдад туслах, хичээл заадаг баãш нартай хамтарч хийх ажлууд орно. Ò¿¿í÷ëýí сурагчдыг тºðºë á¿ðèéí îëèìïèàäàä бэлдэж оролцуулаõ ажлыг áàãòààí тºлºвлºнº.
3. Хичээлýýñ ãàäóóð çîõèîõ ñóðãàëò-õ¿ì¿¿æëèéí àæèë
Ñурагчдын äóíä зохиох спорт, урлаг уран сайхан, øèíæëýõ óõààí òанин мэäэх¿й, экологи, улс тºр, эäийн засгийн мýдлэг чадâар олгоõ ажлууд тусíà. Эäгээр аæил нь мºн сурагчдûн авъяас, сонирхлыг нээж илр¿¿лэõ, хºгж¿¿ëэх, ангийн хамт олны тºлºвøил, нэгдэл нягтралыг дээшл¿¿лэхэд чиглэсэн ¿¿рэãòэй.
4. Эцэг эх, олон нийттэй хийх ажилд
Àíãè óäèðäñàí áàãø ганцаараа ангийн олон сурагчийг амжилттай сурган х¿м¿¿ж¿¿лýх, хºгж¿¿лэх ажëûã удирдан хийж барахг¿й. Òèéìýýñ àíãè óäèðäñàí áàãø íü ñóðàã÷äûí эцэг эх, àñðàí õàìãààëàã÷èäòòàé õàìòðàí àæèëëàíà. Àíãè óäèðäñàí áàãø ýöýã ýõ, àñðàí õàìãààëàã÷èäòàé õàìòðàí àæèëëàõäàà, эцэг эх, àñðàí õàìãààëàã÷äûí сурган х¿м¿¿ж¿¿лэх мэдлэг чадварыг дээшл¿¿лýх, тэäýнд зºвлºн туслах, хичэýлээс гадуур зохиох ñóðãàëò-õ¿ì¿¿æëèéí ажилд ýцэг ýхийг татан ороëöуулах, эцэг эхийн зºâлºëтэй хамтран хийх ажил, тэдний òусалцаа дэмжлэгийг авах, олон нийтийн байгууллагатай хамтран ажилëах чиглэлýýр ажиллана.
Багш нь õ¿¿õäèéã байнга дагаж хянаснаар анги-хамт олон сайн тºлºвшихã¿é, харин аль болох ººрсдºº бие даан ажиллах боломж олгосноор тэд бие биеэ таньж, ойлгож, хамтран ажиллах чадвартай болдог. Х¿¿хдэд итгэл найдвар х¿лээлгэхийн хэрээр тэд хариуцлагын мýдрэмжтэй болдогийг А.С.Макаренко тодорхой тýмдэглэсэн байдаг.

Àíãèéí àæëûí òºëºâëºãºº íü äàðààõ á¿òýöòýé áàéæ áîëíî:
1.Òîâ÷ òîäîðõîéëîëò  ªíãºðñºí õè÷ýýëèéí æèëèéí àíãèéí àæëûã ¿íýëæ, àíãè õàìò îëíû áàéäàëä àíàëèç õèéæ, ä¿ãíýñýí áàéíà. ¯¿íä:
-       Õàìò îëíû õ¿ì¿¿æëèéí åðºíõèé ò¿âøèí
-       Ñóðëàãûí àìæèëò, ñóðàõ õºäºëìºðò õàíäàõ õàíäëàãà, õàðèóöëàãà
-       Íèéãìèéí èäýâõ, ñàõèëãà áàò, çîõèîí áàéãóóëàëò

2.Çîðèëãî, çîðèëò  Õàìò îëíû òºëºâøèë, õºãæëèéí ò¿âøèí, ñóðãóóëèéí ºìíº òàâèãäàæ áóé åðºíõèé çîðèëãûã õàðãàëçàí ¿çýæ øèíý õè÷ýýëèéí æèëä øèéäâýðëýõ ¿íäñýí çîðèëãî, çîðèëòîî òîìü¸îëíî. 

No comments:

Post a Comment

Дуу mp3

Зар суртачилгаа